Coördinator erfgoed en digitaal archief (27 uur p/w)
Standplaats:
De organisatie
Wie zijn wij?
Een kwart van Nederland ligt onder de zeespiegel en de helft van Nederland kan te maken krijgen met overstromingen; in Nederland leven we met water. Dijken, keringen en kades zorgen voor onze veiligheid. Sluizen, stuwen en gemalen regelen de waterstanden bij droogte of wateroverlast.
Rioolwater wordt gezuiverd. Het water in beken, sloten en rivieren blijft van goede kwaliteit. Dát is het werk van het waterschap.

Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in West-Brabant. Als waterschap dragen wij bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. Om de toekomst bij te houden, pakken wij grote uitdagingen aan. Hoe we dat doen? Buitengewoon goed en samen met al onze partners.

Voor ons procesteam Facilitair zoeken wij een

Coördinator Erfgoed en Digitaal Archief
voor 27 uur per week

 
Over de functie
Jij zorgt er voor dat het cultuurhistorisch erfgoed van ons waterschap in goede staat verkeerd. Dit zijn onder andere monumenten, beelden en kaarten. Ook zorg jij er voor dat deze (ten minste) voldoen aan de wettelijke eisen. Je volgt relevante ontwikkelingen en beoordeelt het belang ervan. Denk hierbij ook aan beschikbare subsidies voor restauratie en onderhoud en het aanvragen hiervan.
Je adviseert het waterschap over de inzet van innovatieve middelen of technieken voor beheer, onderhoud, (digitale)duurzaamheid en belevingswaarde van het erfgoed. Je legt jouw adviezen vast in beleidsvoorstellen. Ook bouw je aan een werkprogramma erfgoed en digitaal archief en zorg jij er voor dat hier succesvol uitvoering aan gegeven wordt.
 
Wie zoeken wij?
Een enthousiaste collega die kritisch durft te zijn. Je gaat graag het gesprek aan en kunt onderwerpen objectief vanuit verschillende invalshoeken beoordelen. Je bent zelfstandig, toont initiatief en bent creatief in het zoeken naar oplossingen. Het is vanzelfsprekend dat je communicatief sterk bent, jouw boodschap komt goed over.
Het is voor jou een uitdaging om samen met collega’s beleid te ontwikkelen en te implementeren binnen onze organisatie. Hierbij houd je natuurlijk rekening met de juridische (on)mogelijkheden en de bestuurlijke context van ons waterschap.
Je hebt kennis en ervaring nodig om ons cultureel en historisch erfgoed te beoordelen en dit waar nodig te professionaliseren. Wij vinden dat je hiervoor HBO/HBO+ werk en denkniveau nodig hebt.

Voor de veiligheid van onze organisatie en onze inwoners, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure bespreken we dit met jou.
 
Wat bieden wij?
  • We belonen jouw inzet met een mooi salaris van minimaal € 3306,- en maximaal € 4550,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Dat is salarisschaal 10;
  • Daarbovenop bouw je maandelijks 21% individueel keuzebudget op. Dit budget kun je inzetten voor bijvoorbeeld extra vakantiedagen of je kiest er voor om het uit te laten betalen. Dat is helemaal aan jou;
  • We hopen natuurlijk op een goede klik zodat jij bij ons blijft, daarom geven we jou na een jaar een vast contract;
  • Een goede werk-privébalans vinden we belangrijk. Na je inwerkperiode is gedeeltelijk thuiswerken logisch. Je uren kun je flexibel indelen;
  • En kom je met het openbaar vervoer naar kantoor? Dan vergoeden we jouw reiskosten volledig (2e klas);
  • We vinden het vanzelfsprekend dat jij werkt aan persoonlijke ontwikkeling en ambities. Daarom kun je via ons waterschap passende opleidingen en trainingen volgen.
Ben jij onze nieuwe collega?
Herken jij jezelf in deze uitdaging en wil je graag meebouwen aan ons team? Kom dan kennismaken met de fijne (werk)sfeer van onze organisatie op ons moderne kantoor in Breda.
Reageren kan tot en met 22 mei via onze website. De eerste ronde van de sollicitatiegesprekken staat gepland op vrijdag 3 juni.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Roel van Arensbergen, teammanager Facilitair (076 564 17 36). Voor vragen over je sollicitatie of de procedure kun je contact opnemen met Angela Timmers (076 564 14 25) of Tessie Horn (076 564 11 36).

Wij vinden onze nieuwe collega’s zelf, dus met acquisitie doen we niets.
 

Vacaturedetails: Coördinator erfgoed en digitaal archief (27 uur p/w) bij Waterschap Brabantse Delta