Teamhoofd Schoonmaak & Textiel

Jouw kennis en ervaring op het gebied van facility management en lean werken komen je goed van pas in de functie van Teamhoofd Schoonmaak & Textiel binnen het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. We bieden je een aantrekkelijke baan voor 36 uur per week in een boeiende organisatie waar je al jouw creativiteit kwijt kunt om onze werkprocessen te optimaliseren, onze medewerkers te inspireren en teams in beweging te krijgen. Met jouw frisse blik en verbindende kwaliteiten voeg je veel waarde toe aan de facilitaire dienstverlening binnen het ziekenhuis.  
 
EenheidFaciliteiten & Vastgoed
LokatieNieuwegein
De eenheid
Het St. Antonius Ziekenhuis levert topklinische zorg in de regio Utrecht. Het ziekenhuis heeft de ambitie om de beste patiëntenzorg, innovatie en onderzoek centraal te leveren.  Het ziekenhuis biedt (hoog)complexe zorg op meerdere locaties. Onze klinische speerpunten zijn hart & vaat, longen en kanker. Onze ruim 6.000 betrokken medewerkers zitten zich dagelijks in om onze missie ’samen zorgen voor kwaliteit van leven’ waar te maken.

Jouw werkplek
De afdeling Faciliteiten & Vastgoed levert alle diensten op het gebied van facilitaire dienstverlening en vastgoed en bestaat uit Keuken, Restaurant & Catering, Roomservice, Logistiek, Schoonmaak, Textiel, Beveiliging en Receptie & Telefonie. De eenheid Faciliteiten & Vastgoed is tevens verantwoordelijk voor de organisatie van de Bedrijfshulpverlening en de Rampenopvang. Het team schoonmaak & textiel waar jij aan het roer staat, is verantwoordelijk voor alle reguliere en extra schoonmaak- en desinfectiewerkzaamheden van het ziekenhuis. Er is sprake van een lage graad van uitbesteding van diensten.
 
De functie
Als teamhoofd Schoonmaak &Textiel ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse continuïteit van de schoonmaak en textielvoorziening en breng je orde en structuur in de werkprocessen. Je helpt mee aan de verdere professionalisering van de afdeling en stuurt actief op het verhogen van de kwaliteit. Met jouw verbindende kwaliteiten onderhoud je een breed netwerk van leveranciers, interne klanten en andere stakeholders, zoals patiënten, zorgmanagement en infectiepreventie. Jij vormt de brug tussen onze dienstverlening en de eindgebruikers. Bij een calamiteit of infectie-uitbraak bied jij ondersteuning aan de betrokkenen. Je geeft direct leiding aan drie coördinatoren en vier eerste medewerkers op onze locatie Nieuwegein. Jouw totale leidinggevende span of control bedraagt 55 FTE. Jij coacht, inspireert en faciliteert het schoonmaakteam optimaal zodat zij in staat zijn de beste dienstverlening te leveren. Je signaleert knelpunten in de werkprocessen, komt met creatieve, werkbare oplossingen om de dienstverlening te optimaliseren met oog voor het totale proces. Ook optimale inzet van personeel, adequaat verzuimbeleid en gezonde financiële bedrijfsvoering behoren tot jouw verantwoordelijkheid. Je spart graag met je collega-teamhoofden en je neemt actief deel aan boeiende en/of innovatieve projecten. Kortom, een hele leuke baan waarin je zelf alle ruimte krijgt om er je eigen professionele invulling aan te geven!
 
Het profiel
Een ambitieuze, daadkrachtige en enthousiaste persoonlijkheid die vanuit een coachende leiderschapsstijl het team aanstuurt, inspireert en in beweging krijgt. Jij bent een betrokken en zichtbare leidinggevende die signalen uit het team opvangt en samen met hen oppakt. Vanuit verbindend leiderschap werk je aan optimale samenwerking met medewerkers en stakeholders. Met jouw analytische blik analyseer je de werk-, logistieke en financiële processen en voer je verbeteringen door. Je hebt ervaring met verandermanagement, waarbij je specifiek oog hebt voor het aansturen van grote groepen medewerkers en het begeleiden van groepsprocessen in een snel veranderende omgeving. Door goede samenwerking te stimuleren bereikt jouw team het best resultaat met oog voor de omgeving. Zo draag jij bij aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de afdeling.

Voor deze functie vragen wij in elk geval:
  • een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van facility management of hogere hotelschool.
  • ervaring met facilitaire dienstverlening in de gezondheidszorg (pre);
  • affiniteit met schoonmaak en textiel en het borgen van kwaliteit (o.a. schoonmaak, glasbewassing, kledinguitgifte en dienstkleding);
  • ervaring met operationeel en tactisch contractbeheer;
  • ervaring met lean-werkprocessen (pre).
Het aanbod
 
  • een zelfstandige en afwisselende baan in een topklinisch ziekenhuis waar volop ruimte is voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling;
  • een jaarcontract voor 24-36 uur per week met zicht op een vast dienstverband;
  • een salaris van maximaal € 4.391,-  bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek en afhankelijk van je ervaring en opleiding (FWG 55 cao-ziekenhuizen);
  • een 13e maand, een persoonlijk levensfase budget, bijvoorbeeld in te zetten voor ouderschapsverlof en een collectieve pensioenregeling, waarvan het St. Antonius Ziekenhuis 50% voor haar rekening neemt;
  • een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden, waaronder korting op sporten, een fietsregeling en een nieuwe laptop of mobiel;
  • werktijden bespreekbaar binnen een contractomvang van 36 uur per week;
  • deelname aan carrièreportaal ‘Sterk in je Werk’ en ons aantrekkelijke programma AntoniusFit. 
De procedure

We hebben je eigenlijk nog veel meer te vertellen, maar we vinden het leuker om dat persoonlijk te doen. Heb je een vraag of wil je meer informatie? Bel dan met Jeffrey Kriele, Afdelingshoofd Services Nieuwegein, T 088-3209058 of Alice Abrahamse, Teamhoofd Schoonmaak a.i., T 06-51543198.

Sollicitatie
Ben je klaar om je mouwen op te stropen en deze uitdagende baan aan te pakken? Stuur ons voor 12 augustus a.s. jouw cv en motivatiebrief waarin je ons meeneemt in jouw werkervaring en enthousiasme voor deze baan. Je kunt gebruik maken van de solliciteerbutton. Je hoort z.s.m. of je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek in week 34.

 
Vacaturebutton