Assistent projectleider
SectorProjectleider
Standplaats
Aantal uur36
Onze organisatie
Werken met water wordt steeds belangrijker. Het vraagt om kennis, ambitie, innovatie en co-creatie om de kwaliteit en de veiligheid van het water te waarborgen en duurzame oplossingen te ontwikkelen. In het oosten van Brabant zorgt waterschap Aa en Maas voor veilig, voldoende, schoon en natuurlijk water. Wij zijn een ambitieuze organisatie die het maatschappelijk belang optimaal wil dienen. We leveren dagelijks een hoog niveau van betrouwbaarheid en staan, met het oog op de toekomst, steeds weer voor nieuwe uitdagingen. We hechten eraan dat het waterschap goed in staat is haar belangen te verbinden aan ontwikkelingen van anderen ín het beheergebied, maar ook daarbuiten, op regionale, nationale en Europese schaal.

 
Wat ga je doen
Als assistent-projectleider ben je werkzaam in de projectteams van de afdeling Grondzaken en Inrichting. Samen met een ervaren projectleider en een projectteam zorg je er voor dat de projecten waar je aan werkt gerealiseerd worden binnen gestelde tijd, budget, kwaliteit en randvoorwaarden. Je werkt samen met verschillende adviseurs binnen het waterschap. Ook ben je aanspreekpunt voor onze externe partners. Dat kunnen gemeenten zijn, maar ook terreinbeherende organisaties, adviesbureaus, ondernemers en bewoners van ons gebied.
 
Je werkpakket is bijzonder veelzijdig. Je zorgt ervoor dat projectteamleden op tijd hun input aanleveren. Je bereidt overleggen voor en zorgt ervoor dat na het overleg het juiste vervolg wordt gegeven. Ook het begeleiden van verschillende onderzoeken en vergunningaanvragen behoort tot je takenpakket. Samen met de projectleider ben je verantwoordelijk voor de projectbeheersing van het project. Bij de uitvoering ben je een van de aanspreekpunten voor projectvragen voor de aannemer. Ook kun je een bijdrage leveren aan het opstellen van bestuursvoorstellen en voortgangsrapportages. 

Waar doe je dat?
Je gaat werken bij de afdeling Grondzaken en Inrichting. Wij zijn verantwoordelijk voor de planvoorbereiding en uitvoering van inrichtingsopgaven. Denk aan waterberging, verdrogingsbestrijding, dijkverbetering en het realiseren van klimaatrobuuste watersystemen. Wij werken steeds meer van buiten naar binnen. Dat betekent dat we in integrale gebiedsprocessen onze doelen en ambities verbinden met die van onze partners: provincie, Rijkswaterstaat, gemeenten, (natuur)terreinbeheerders, bedrijven en burgers.
 
Onze projecten kenmerken zich door een hoge dynamiek met de omgeving. We hechten veel waarde aan de belangen van onze partners, en willen graag dat onze projecten aansluiten op wensen en beelden van de omgeving. 
 
Jouw achtergrond
Je beschikt over een hbo- of academisch werk- en denkniveau. Dit kan zijn op het vlak van ruimtelijke ordening en landschapsinrichting, maar dit is geen vereiste. Je competenties en kwaliteiten zijn minstens zo belangrijk. Als assistent-projectleider is het belangrijk dat je effectief kunt communiceren met verschillende mensen en organisaties. Je bent een echte verbinder, je beschikt over uitstekende communicatieve, organisatorische en sociale vaardigheden en je hebt een proactieve, ondernemende houding.
Je staat sterk in je schoenen en bent flexibel om op de wensen van onze omgeving in te kunnen springen. Je bent sterk op zowel operationeel, tactisch en strategisch vlak. Omgevingssensitiviteit is een belangrijke competentie. Aantoonbare vaardigheden in projectbeheersing is een pré.
 
Als assistent-projectleider werk je samen met een projectleider en een projectteam. Leergierigheid is hierin belangrijk. Ambitie gekoppeld aan resultaatgerichtheid zijn van belang. Projectbeheersing wordt steeds belangrijker. Daar ligt voor jou een belangrijke rol, dus ook kwaliteiten die hierbij horen zijn van belang. We stomen je helemaal klaar om een in de toekomst een stap te kunnen zetten naar projectleider!

 
Je salaris
Het betreft een tijdelijke dienstverband, lopend van de aanvang van het dienstverband tot 1 september 2023. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto jaarsalaris, inclusief Individueel Keuzebudget (IKB), maximaal € 57.225,- bij een werkweek van 36 uur (functieschaal 9 van de salarisschalen waterschapspersoneel).
 
Het IKB  is een toeslag van 20% (inclusief 8% vakantiegeld) op je bruto jaarsalaris en kun  je gebruiken voor het kiezen van een aantal arbeidsvoorwaarden. Zo kun je bijvoorbeeld extra verlof kopen of ervoor kiezen dit bedrag uit te laten betalen. Onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend. Zo ontvang je een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werkverkeer. 

Omdat wij persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit belangrijk vinden krijg je een  Persoonsgebonden Basis Budget (PBB) van € 5.000,- per vijf jaar. 

 
Meer informatie en sollicitatie
Voor meer informatie bel je Bram Schlooz, Afdelingshoofd Grondzaken en Inrichting, tel 06-13671385. Na 3 augustus kun je contact opnemen met Jolanda Genet, Adviseur programmamanagement en projectbeheersing, tel 073-6158339.
 
Ben je enthousiast geworden? Stuur je CV en motivatie uiterlijk zondag 16 augustus a.s. aan het cluster P&O. Dit kan via onderstaande button.
 
De briefselectie vindt plaats op dinsdag 18 augustus a.s. De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 21 augustus a.s. en vinden bij voorkeur op kantoor plaats (hier wordt nog contact over opgenomen).
 
Word jij onze nieuwe collega? Dan moet je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan kunnen leveren.
 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


 
Vacaturedetails: Assistent projectleider bij Aa en Maas